1 januari 2012 ?

haii & assalamualaikum reader:) 
dah masuk tahun 2012 yee? kejap je kan, btw HAPPY NEW YEAR :) korang mesti sambut sakan kan? aku duduk rumah jee, korang cuti tapi aku bukak kedai sbb tak tau nak buat ape. heee korang mesti bestkan masuk tahun baru ni, tapi korang nak tau tak, aku nak bagi tau ni, kalau nak tau bace sampai abes, kalau tak nak tau nampak tak button "x" colour merah kat atas tu, korang boleh click sekarang, hehehe

okayy macamni ceritanya, semalam aku kan bukak kedai sampai petang, memang tersangat letih sebab ramai customer, alhamdulillah. tapi bukan ni yang aku nak cerita, okeyy continue, dah laa penat, migrain menyerang kepala aku, aduhhh memang lemah betol aku, tapi aku tahan jelaaa, pastu lapar teramat, eiishhh balik tu ternampak laa pasar malam, wahhh beli makanan best jugak ni, aku pon singgah laa kan, jalan-jalan tgk mcm takda yang menarik pulak, tiba-tiba terbau kebab daging! wahhhh macam best! aku pon beli laa dua pastu mkn dlm kereta sampai habis, sedap sangat taw! make sure kalau aku pegi lagi nak makan 5 pulak. huhu pelahap! hampir tercekik sebab lupa beli air, cari-cari air ada terjumpa air mineral kat belakang, tak sure laa air tu expired ke ape, bedal jelaa, yang penting bismillah. haha *selekeh kan? pedulik ape aku.

lepas tu aku pon otw laa balik, drive dengan sangat berhati-hati, sebab penat sangat, mengantuk pon ade, rasanya pukul 7.30am aku selamat sampai rumah. alhamdulillah. aku terus mandi & solat maghrib walaupon dah lambat. hehehe time tengah tolong mak masak tibe-tibe angah aku dapat call dari along, along ACCIDENT !!! ya ALLAH, tuhan jelaa yang tahu macamana perasaan kitorang masa tu.

aku, angah & ayah terus cepat2 pegi tempat kejadian, sampai kat sana tgk orang dah ramai kat situ, yee aku sangat-sangat terkejut sebab tengok kedaan kereta ayah sampai mcamtu, naseb baik along takda cedera yang serius, sbb die naik kereta ayah, isuzu Dmax, (kalau tak tahu search kat google) kalau die bawak kereta die sendiri aku tak tau laa ape dah jadi sekarang, 4 wheel drive pon boleh teruk macamtu, along nak elak kereta dari depan die, sbb kereta tu masuk line along, maybe along pon laju jugak, sama-sama laju laa tu, terus along terbabas ke kanan, dapat elak pokok sawit, tapi terlanggar pokok getah sampai patah, korang bayangkan laa, tayar tu tercabut jauh dari kereta. yaALLAH.

benda dah nak jadikan, syukur laa tak jadi ape-ape kat along, tapi kereta memang teruk, aku tak sempat nak snap picture laa, dah tak terfikir benda-benda remeh macamtu, harta boleh cari, nyawa takda gantinya kan? harap along dapat jadikan pengajaran benda ni, dah settle semua buat report ape semua balik laa dengan perut yang lapar :( solat terus nak lelapkan mata, tapi tak boleh nak tidur, geram betol ! eeiisshh last-last dekat-dekat pukul 2am baru tertidur.

pagi tu bangun macam biasa, siap-siap pegi kedai, tapi aku tak drive, bukan sebab takot, tapi tinggalkan kereta untuk ayah pakai, aku pegi dengan angah. hari-hari laa nampaknya sampai kereta ayah kembali pulih, huhu otw pegi kedai tibe-tibe tepi jalan tu ramai sangat orang, ktorg pon berhenti laa, nak kepoh-kepoh jugak macam mak bedah, nak tgk ape yang diorang sebukkan sangat tu. huhu 

Ya ALLAH, accident lagi??? sorang lelaki terbabas naik kereta wira, tgk macam parah, die tersepit sebab kereta die terbalik dalam gaung, aku tgk dari jauh je, menggigil 1 badan, bukan sebab takot, tapi sejuk. HAHAHA tipu! memang takot pon, hehe

so pada korang yang ada motor or kereta hati-hati laa lepas ni yee? kadang-kadang salah orang lain tapi kite yang jadi mangsa, but, hati-hati tu sangat penting, aku pon janji taknak lebih 80km/j , fuhhh sumpah takot. jangan sia-siakan nyawa macamtu je, semoga ALLAH melindungi kite yee :)

so conclusionnye, takda yang menarik pun awal tahun baru ni. byee reader :)
sorry kalau bosan :(


No comments:

Post a Comment